Etapp 4

Sista etappen. Startade från Skellefteå vid 8-snåret och insåg direkt att det skulle bli tungt. Motvind - rejäl motvind! Å andra sidan hade jag ju hela dagen på mig, bara att kliva av och styra cykeln när det blev för tungt att trampa. I lite flackare utförsbackar fick jag faktiskt trampa för att inte stanna upp helt!! Emellanåt växlade vinden, och det blåste inte lika mycket hela tiden - men lite frustrerande var det allt!


Skellefteälven i morgonsol:



Kossor i Ostvik...



Mycket tallskog blir det!



Obligatoriskt stopp i Furögrund:







Ålund/Åby älv:






Efter Ålund kommer den långa stigningen mot etappens högsta punkt. När man passerat den känns det mer eller mindre som utförsbacke de 2,5 milen som är kvar till Piteå! :-) 

Blåsmark:





Hortlax:


Öholmabron - nu är det nära! 




Ruskigt skönt att komma hem, duscha och sjunka ner i soffan...!

På Facebook har någon kommenterat "tränar du för Vätternrundan?" Ehh... nä! Där går nog gränsen - 30 mil i ett sträck... Fast jag blev såpass nyfiken att jag kollade in banprofilen:



Inte SÅ avskräckande ändå. Men långt. Kanske nån gång i framtiden... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0