Utflykt

Idag åkte var jag och kollegan på roadtrip! Först till Sandön (jaja, inte mycket till "tripp", det ligger några hundra meter från bibblan) där vi hyrt byaföreningens stuga till vårfesten som vi ska ha på fredag. Vartannat år är det stadsbibblan som anordnar, vartannat år nån av filialerna - och i år är det vår tur. Middagen fixar vi via Lottas catering i Roknäs, men desserten har jag tagit på mig. Inte helt okomplicerat med såväl veganer, vegetarianer, chokladallergiker och citrus-, hallon-, kiwi- samt nötdito, men nåt ska jag få till! ;-)


Hoppas på finväder så vi kan vara ute också:









Sen hämtade vi mat på Millennium, pizzerian i byn, och så körde vi till Sikfors - där vi sammanstrålade med en annan kollega, tillika nybliven mamma. Jättemysigt att umgås, gosa med lilltjejen, skvallra lite... ;-) 

Bilder? Näe, glömde alldeles bort att fota...

Kom hem först framåt 21 - jobbade till 19 och sen var jag runt på flera ställen och handlade inför festen. Inbillade mig att jag skulle börja baka ikväll, men näe. Tror jag lägger mig och läser en bok istället! Det lär jag ju ångra imorgon - men den dagen den sorgen... Behöver förresten inte börja helt från "scratch", jag har lite blandade biskvier och cake-pops i frysen som ska få vara med på dessertbuffén!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0