Dominoeffekt

Tja, och när den nya mattan flyttade in i vardagsrummet fick den randiga (som jag faktiskt impulsköpte på Jysk häromåret) retirera in i sovrummet. Som därmed fick ett välbehövligt litet lyft. 


Före:



Den gröna mattan nedanför sängen köpte jag i Sogndal hösten 1997, den rödbruna som man anar i nederkant av bilden har farmor vävt (jag lade beslag på den för ett antal år sen...). 

Efter:


(... vilken skillnad det blir bara man bäddar sängen...) 

Som synes - heminredning är väl inte precis det jag lägger mest pengar på. Det mesta jag har är av typen budget/billigt/begagnat/ärvt. Sängen är bortåt 25 år, köksbordet 20, soffan 15. Köksstolarna är ärvda, byrån köpt på secondhand... och så vidare. Skrivbordet har dock bara ett par år på nacken (och var dessutom nytt när jag införskaffade det), liksom vitrinskåpen som jag har mina äggkoppar i. 

Nåja, var och en blir salig på sin fason, och jag trivs med mina gamla grejer! :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0