Färdigbyggt

Gårdagen ägnades åt pepparkakshusmontering, både före och efter jobbet. Plan B om sekelskiftesvillan skulle skita sig: en fyr. Eller faktiskt två, eftersom jag gjorde lite extra delar. Resultat: OK - även om de mer liknar lutande tornen i Pisa än fyrar. Inget jag skulle sätta min lit till om jag var i sjönöd... 😜


Och så villan, då. Puh. Jag fick ihop den!! Lagom irriterad när det visade sig att jag spegelvänt en av bitarna - bara att leta fram mer deg och göra en ny. Ett par brännblåsor blev det också, och totalkaos i det adventsstädade köket... Tror bestämt det blir 30 år till nästa gång jag ger mig in i byggbranschen! 😉




Nästa bekymmer: att frakta skapelserna från Klubbgärdet till Sjulnäs utan missöden. Och yes - båda byggena höll!! 😁 Tillsammans med en massa fina gamla adventskalendrar som vi fått låna av en låntagare har vi nu tidernas julutställning i vår monter... 👍🎄🎅





PS.1. Den andra fyren? Den fick kollegorna på stadsbibblan... 😊
PS.2. Jo tack, vi vet att brandsläckaren hänger snett. Inte vårt fel! 🔥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0