Inför Läslovet

På höstlovet kör vi på biblioteken läslov! Precis som i fjol blir det olika teman och aktiviteter på alla bibliotek i kommunen, plus att barnen kan åka runt och samla stämplar på varje ställe och därigenom vinna bl.a. biobiljetter.
Senast hade vi Harry Potter-tema i Sjulnäs. I år satsar vi på Astrid Lindgren! Ungarna kan hoppa över helvetesgapet, mäta sina krafter med Kling och Klang, gå tipsrunda, pyssla en drake... med mera. Samt fika under sockerdrickaträdet! 😊 Och det är det jag förbereder nu. Gräddade två sorter igår kväll, en nu på morgonen. Har redan två andra sorter i frysen, och så blir det väl nån till innan v 44. Onödigt arbete, det går att köpa färdiga kakor, menar en del. Eller strunta i fikaserveringen helt och hållet. Nåja, var och en blir salig på sin fason, och jag tycker det är kul! Dessutom brukar det bli rätt uppskattat... 




Nä, hög tid för frukost, och sen börjar det bli dags att åka till jobbet! Antagligen inte lika många besökare som under gårdagens höstfest... dessutom kalasväder, så folk kanske prioriterar annat. Själv tänker jag ge mig ut och cykla så fort vi stänger! 🚴 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0