Vårvinter

Svinkall vind igår, men vackert! 😊

Piteå-helg i helgen, jag jobbar på stadsbiblioteket. Skönt att dagarna blivit längre så man hinner njuta dagsljus efter stängning!

Hoppas bara vinden hinner mojna innan dagens arbetspass är över... 😉

Bokpratspaus

Puh! Efter 24 bokprat på 2,5 veckor blir det skönt med en veckas paus... 😉

Häromkvällen övergav jag pinnstolen i köket till förmån för förberedelser på hallgolvet. Lika obekvämt, men det var ju faktiskt vitsen. Gäller att hålla sig vaken!

Himla söt liten kille i Böle. Mitt i bokpratet var det en tjej som sa "men ååh, kan du inte berätta vad som händer?" varpå jag svarade att det ju liksom är poängen - att de ska få lust att läsa böckerna själva. Och det var då den lille killen höjde sin röst och sa: "Det heter ju inspiration!" 😊❤️

Fniss

One more try

Alltså, funkar inte det här så ger jag upp!
Cykeltrampan har börjat ralla loss igen - eller snarare är det så att fästet blivit så nötta att den vickar fram och tillbaka. Fick tips av slöjdläraren i Sjulnäs att jag borde bege mig till Laitis och kolla upp om de hade stålpasta. Sagt och gjort - och det hade de!

Tio mil senare sitter trampan som gjuten. Hoppas det fortsätter så!! 🚴

Blir bra

Hoppfull uppmaning vid affärn... ❤️

Sol

Regn och mulet stora delar av dagen, men solen tittade fram som hastigast när jag var på väg hem från ett möte på Prästgården. Vårvinterfeeling! 😊

Holmön

I morse åkte jag ut till Holmön. Med färja! 😊 Transporterna har strulat en hel del sen Kvarken rev i slutet av februari, men nu håller vi tummarna för att det inte blir mer is än att färjan kan fortsätta gå.

Öppet vatten stora delar av vägen - det är egentligen bara utanför Byviken som det är is just nu.

Vårvintersol

Härlig lunchpromenad i Sjulnäs igår - det är ett säkert vårtecken när asfalten börjar tina fram... ☀

Trollslända

Finpresent från bäst-kollegan! ❤️

Från Broadway till Duvemåla

Igår körde jag till Skellefteå och sammanstrålade med Ann-Cathrin. Först tapasmiddag på Lilla Marie (supergott) och sen musikalföreställning på Nordanåteatern. Massa hits! Superduktiga artister! Bra start på helgen! 😊

Fina ord

Har ju glömt visa! Titta så fint en av våra lärare skriver om oss på Instagram! ❤️

Lurad

Japp. Jag gick på den... 😉

Vatten

He he... 😉

Flex

Sånt man kan göra när man flexar och åker hem från jobbet lite tidigare: diska, vattna blommor, sortera papper, torka golv... 😊

Nu ser köket OK ut och resten av kvällen ägnas åt cykling framför TV:n. Ligger fasligt många mil efter, så det gäller att sätta fart!

Lillvännen

När man kommer fram till Vby, öppnar dörren och tvååringen kommer springandes och utropar: "De ä Jännu, titta Jännu, hej Jännu!!"

Då smälter man... ❤️

Blåbärsrutor

Testade ett nytt recept igår kväll. Blev helt OK, men onödigt tjock botten...

Puh

Lycka att komma hem till en plogad parkeringsplats idag! 👍

Grannen mittemot är dock tämligen insnöad...

Tycker nog att det räcker med snö nu. Förra helgen när jag kom hem, efter dryga 20 mil i ymnigt snöfall (och jag sen fick gräva fram parkeringsplatsen med en yttepyttespade) så var det en smula provocerande att mötas av detta i trapphuset:

Analog

Förklarade mitt ytterst analoga bokpratsdokumentationssystem för Marie häromdagen. Det funkar bra! 😊 Fast visst, jag borde nog se till att digitalisera det hela, för blir det (gud förbjude) typ brand eller översvämning på bibblan så får jag börja om från början...

Goa killen

Det är nog inte ens lönt att lova att jag ska bättra mig... nu har jag glömt bloggen IGEN. Kan jag skylla på att jag har haft 14 bokprat den här veckan?

Gissa om jag smälte när det här kom på messenger för ett tag sen? Lillkillen lånade mammas mobil för att skicka ett meddelande till moster Jenny... <3

Halkar efter

... ännu mer. Missade starten på Vasaloppet, och så var det styrelsemöte kl 10-11. Och så skurade jag badkaret och städade vardagsrummet. Och sen försökte jag mig på en promenad i vårvintersolen - men jag hann inte många meter innan rethostan slog till och jag fick vända hemåt...

Men nu så. En cyklad mil. Paus. En cyklad mil till. Nu paus igen. Sen förhoppningsvis nån mil till.

Fast jag borde läsa ett par bokpratsböcker också. Och städa klart...

Bra förresten med LED-TV. Även om solen lyser in blir det inga reflexer i TV-rutan! 😊

Hemmahelg

... som jag inleder i horisontalläge medan skymningen faller... 😊