Bysprinten

Nä, det blev inte svensk seger igår. Björn Lind var sjuk och kunde inte ställa upp, Robin Brynteson åkte ut rätt snabbt och Fredrik Byström som hoppade in istället för Lind åkte ut i semifinalen. Vinnare blev Børre Næss, i en helnorsk final. På damsidan vann Guro Strøm Solli härifrån Vefsn! (hennes pappa jobbar på skolan)

God stämning, mycket folk, bra väder. Trevlig dag!!

På förmiddagen arrangerades en tävling för de minsta, med uppemot 250 charmtroll som knatade fram i spåret. Det gick väl inte så fort för en del - men vad spelar det för roll? Alla fick medalj!

        

Det var också en sprinttävling för ungdomar/juniorer - i 19 heat (!) åkte de så snön sprutade!

        

Och så själva Bysprinten, då. Om jag nu bara kunde hålla reda på vem som är vem av alla stor-
åkare... :) Jag stod strategiskt placerad alldeles vid start-/mållinjen och viftade med min svenska flagga (folk tittade ganska konstigt på mig under dagen... hm). Trots det ypperliga läget blev bilderna sisådär - jag skyller på att åkarna helt enkelt åkte för fort!!

      Robin Bryntesson t.v.              Odd Bjørn Hjelmeset sprintar ut ur bild...

                                     

                                                  
    Ivrig svenska... :)               Finaltrion: Børre Næss,         Semifinal på damsidan:
                                          Ola Vigen Hattestad och             Karianne Bjellånes,
                                             John Kristian Dahl               Guro Strøm Solli och Ella Gjømle

image789

image792

Mer om Bysprinten i Helgeland Arbeiderblad!

Kommentarer
Postat av: Tor Audun

Det er bilde av en enslig svenske på nettsiden til helgeland arbeiderblad om du går gjennom bildene på nettsiden

2008-04-13 @ 18:38:56
Postat av: Den enslige svensken

Ja, jøss! Jeg kunne jo sett litt mer interessert ut i det som skjedde langs banen, da... :)
_ _ _ _ _ _

För er landsmän som vill se en ensam svenska i förskingringen - jag försöker lägga in länk här nedan:

Postat av: Tor Audun

Det ser ut for at du ber til høyere makter om svensk suksess =)

2008-04-14 @ 18:09:38
Postat av: Jenny

... uten at det hjalp særlig mye...

Vi kommer sterkere tilbake neste år!
Heja Sverige! :)

2008-04-14 @ 19:42:14
Postat av: Eva J.

Halloj!

Det stod en liten notis om att två svenskar varit med i Bysprinten i dagens Tidningen Ångermanland (visst har de samma sportsidor som Örnsköldsviks Allehanda..?). Jag tror den ene svensken var från Härnösand eller nåt sånt... Ingen bild dock, inte ens på dig Jenny. ;~)

2008-04-15 @ 17:17:19
Postat av: Jenny

Det var det fräckaste, nämnde de inte ens att jag var där?! :)

Lind tävlar för Hudiksvall, Bryntesson för Sollefteå, om jag fattat rätt. Byström som hoppade in för Lind - också från Sollefteå. Så om inte tidningarna i Västernorrland skriver om dem, då vet jag inte... :)

2008-04-15 @ 20:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0