GOTT NYTT ÅR!

Tiddelipom!
Gott nytt år!!!



Här i Sävar firar vi i lugn och ro, med god mat (revbensspjäll till lunch innan syrran gick till jobbet - hon kommer hem igen kl 21) och tårta till kvällen. Jag håller på att göra en choklad-och-hallonmoussetårta, nämligen - den står i frysen just nu (chokladmoussen ska stelna innan hallonditon breds på).
Just nu är det Tour de Ski som gäller på TV:n, ikväll blir det såklart Grevinnan och betjänten (vilket är nyårstradition här - men i Norge sänds programmet dagen före julafton!). Syrran var ute på långpromenad imorse med en kompis, jag satsar på att vara nyttig imorgon istället. Nytt år, nya föresatser...

Vi har inga fyrverkerier - det har vi aldrig haft. Men när klockan slår tolv tar vi på oss varma kläder och sammanstrålar med grannarna ute på uppfarten - och så tjuvkikar vi på alla andras raketer. De är ju ändå finast lite på avstånd! :) Jag ska försöka fotografera - har ju fått ett kamerastativ av syrran, och har hittat en inställning på kameran som heter "fireworks", så kanske lyckas jag få till ett bra kort? Det får ni veta imorgon i så fall... :)

KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0