Heja Sverige!!

Det hade jag inte trott - att Sverige skulle slå regerande europamästarna Grekland i öppningsmatchen i fotbolls-EM igår kväll! Hurra! 



Jag tänkte ha TV:n på i bakgrunden medan jag städade och fixade inför kompisarnas ankomst ikväll. Pyttsan. Gjorde i och för sig ett tappert försök att dammtorka - med påföljd att jag missade BÅDA de svenska målen och fick nöja mig med repriserna - men efter hand så gav jag upp och bänkade mig i soffan. Jag tror visserligen fortfarande att Sverige får det tufft att gå vidare i turneringen, men det var i alla fall skoj med en så bra start. Även en och annan norrman hejar faktiskt på de blågula - som enda land i Norden får ju Sverige representera hela gänget.

Planerna för dagarna som kommer? De är höljda i dunkel! :) Eller snarare - de är väderberoende. Men nån liten tur ska det väl bli (om inte annat så upp till TV-tornet). Och med tre bibliotekarier på besök är det liksom oundvikligt att besöka min arbetsplats... Så har jag på förslag att köra ut till Sandnessjøen, titta ombord på Hurtigruten när den ligger vid kaj och så fortsätta till Alstahaug och Petter Dass-muséet. Och så gå på café och strosa i Mosjøen. Och så... ja, vi blir nog inte sysslolösa!

Dags att ge sig iväg - ska in på en möbelaffär eller två i Mo i Rana innan kompisarna kommer, i jakt på lämplig soffa till vår myshörna (som eleverna inte kan begripa att vi inte har fått i ordning än...).


Kommentarer
Postat av: Tor Audun

Fire bibliotekarer............ høres ut for å bli litt kjedelig he-he

Nei blir nok trivelig med besøk, du får ta de med på dagtid så de får treffe kollegaene våre.

2008-06-11 @ 18:27:31
Postat av: Jenny

Ja, du skulle bare vite... vi diskuterer nobelprisvinnere og kulturpolitikk hele dagen lang. NOT!!! :)



Klart de skal med på jobb - og sånn som jeg har snakket om skolen og kollegaene har de svært høgt stilte forventninger. Med rette!

2008-06-12 @ 08:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0