Värmebölja

Jodå, sommarvärmen har slagit till ordentligt även här. I förrgår när jag gick hem från jobbet glömde jag att vika ner persiennerna på mitt kontor så igår morse när jag kom sken solen rätt in och termometern stod på +32.6. Vädrade och vädrade och vädrade hela dagen så när jag gick hem igår (och kom ihåg att vika ner persiennerna!) så var det "bara" +26.5 grader. Och nu? Tja, persiennerna hjälpte föga, kan jag tala om. Det är +32.8... Till saken hör att ventilationen är ur funktion. Synd!! :) Tur att jag bara ska vara här fram till lunch idag, sen ska jag på seminarium på Fru Haugans hotell här i stan. Tema: Den kulturelle skolesekken. Blir kul, hoppas jag!



PS. När alla normala människor njöt av solen och värmen igår kväll, vad gjorde Jenny då? Bakade 200 biskvier (måste lära mig att säga nej! Fast den här gången hade jag t.o.m. erbjudit mina tjänster...). Stod i köket från 16.30 till 00.30 och jag har INTE städat efter mig så det är smörkräm och choklad och kaksmulor överallt. Suck. Men prognosen tillsäger ytterligare en massa dygn med sol och värme så jag ska väl hinna njuta lite, jag också! Även om jag är en sån där som oroar mig för torka och gräsbränder och dylikt (en reell risk i bl.a. Umeå kommun, där är man igång med brandflyget), så jag kan sällan släppa taget och njuta fullt ut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0