Snart ikapp...

... med arbetsuppgifterna? Nä. Icke. Jobbade 7 timmar även denna lördag utan att hinna med allt det jag hade tänkt. Innan jul, kanske?? :)

Gjorde ett överslag och kom fram till att jag nog plastat drygt 500 läroböcker sen mitten av juni - dels de som jag köpte in begagnade av eleverna, dels de senaste leveranserna från bokhandeln (egentligen skulle de plasta det allra mesta, men de fick slut på plast och innan de får hem mer har sommarjobbarna hunnit sluta vilket innebär att ordinarie personal får plasta när de har tid - så inför utsikten att eleverna får vänta onödigt länge på sina böcker tyckte jag det var bättre att göra det själv).

Fast idag blev det inte så mycket läroböcker jag tog mig av utan mest "vanliga" biblioteksböcker, som jag samlat på hög sen månadsskiftet maj/juni. Det var en försvarlig hög... Sen hade jag tänkt fixa ny skyltning - i och med att jag förskjutit hela fackavdelningen sitter alla skyltar fel, och det hjälper inte att bara flytta efter dem eftersom jag inte flyttat böckerna i "jämna" sektioner (om nån nu fattar vad jag menar). Hoppas att eleverna inte hinner gå bort sig innan jag rättat till det hela. Å andra sidan är det ganska få som letar själva, de flesta frågar mig... :)
_ _ _ _ _

Har kollat igenom bilderna på minneskortet som sitter i kameran. Måste spara ner dem på
datorn, kortet är fullt. Hittade lite bilder som jag tänkt lägga ut tidigare men glömt bort!


Bildbevis på att jag badade i havet i sommar - även om det just här var så grunt
att rumpan nästan sticker upp fast jag ligger på botten... :)

 
Det var jättemånga fjärilar hemma hos oss!


Skylten jag målade för några år sen har sett sina bästa dagar...
är det inte typiskt att det är just ordet "bibliotek" som flagnat bort??



Väderomslag! :)


Eva har testat flugbindning - och vilken fisk skulle inte vilja hugga
på den här färgglada flugan!?



"Holmöboernes caracter:
1) trohet
2) ordhållighet
3) kåthet
4) fallenhet för dryckenskap, både män, qwinnor och barn...
De är merendels fula, rödhåriga och kroknästa."

FNYS!! :)


Första gallringen i morotslandet - kan bli hyfsad skörd i år.


Holmöns kyrka (under visfestivalhelgen)


Äntligen har vi fått ljuslampetterna på plats! Det tog väl bara ett år eller så... :)
_ _ _ _ _

Grått och regnigt här idag:


... och de sista snöfläckarna på Øyfjellet kämpar tappert: 

Jag hoppas på sol och vackert väder imorgon (prognosen är lovande). Ska inte på jobbet - utan ut på tur. Om det blir blåbärsplockning eller bara vandring återstår att se. Jag tror det blir Korgfjellet igen, är lite nyfiken på hur det ser ut om man går åt ett annat håll än jag gjorde förra helgen... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0