Politik

Hihi. De politiska diskussionerna fortsätter. "Jenny, vad ska du rösta på?" frågade en tjej. Nja, njä, jag har ju faktiskt inte rösträtt. "Men hallå, då måste du ju bli norsk medborgare!!! Vi norrmän har MASSOR att vara stolta över!!" Hmm, det har väl svenskarna också, tyckte jag, men tjejen fortsatte - högljutt och ivrigt - utan att låtsas om min kommentar: "... längdåkning, backhoppning, handboll och SÅ HAR VI JU AKSEL LUND SVINDAL! Du MÅSTE ju bara bli norsk!!" Ehh... på grund av en duktig alpinist? Nja. Ska nog mera till. Tjejen märkte min tveksamhet, och plötsligt sa hon: "Ja, fast erat kungahus är ju finare än vårt...". Fast sen tog det bara ett par sekunder innan hon lade till: "Men Jens Stoltenberg, han är ju läcker alltså! Och Jonas Gahr Støre, fastän han är gammal!!" Jojo. Kan väl i och för sig vara (delvis) enig i det... men att det skulle vara en orsak till att byta medborgarskap? Det går jag inte med på! :)
_ _ _ _ _

Har fått beröm för mitt fina bokklubbshalsband idag!!
_ _ _ _ _

Jag har fått hemläxa. En av norsklärarna kom och lånade en Knut Hamsun-bok och började prata om hans författarskap, och jag fick ju krypa till korset och erkänna att jag inte läst en enda av hans böcker. "Men Jenny, då tar du och läser Pan i helgen, det är en fin bok att börja med."

Hm.

Jag som bespetsat mig på att läsa Karin Fossums senaste deckare.
_ _ _ _ _

Hur är det nu, brukar det inte heta att det finns en kruka med guld där regnbågen slutar?



Hos våra bilmekanikerelever, med andra ord! :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad har du för fel på bilen nu, som behöver hjälp och tror att de har guld där?

2009-09-03 @ 23:12:48
URL: http://[email protected]
Postat av: Jenny

Inget fel på bilen - bara med finansieringen! :)

2009-09-04 @ 08:21:27
Postat av: Eva

Men, det passar ju perfekt med en hink guld, då kan ju vi få det till huset vi vill ha :-)

2009-09-04 @ 11:08:41
Postat av: Jenny

Jepp, får jag bara en liten guldklimp till billånet så får ni ta resten!!

2009-09-04 @ 15:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0