Rabatten

Före:



Utrustningen:



Efter:



Grävde ner ca 3 kg tulpan- och påskliljelökar - håll tummarna för ett hav av blommor
till våren! :)
_ _ _ _ _

Har precis ätit pepparkyckling till middag. Enkelt och gott! Nu ska jag baka en kaka, och sen se Män som hatar kvinnor (jodå, jag har sett den förut men den tål att ses igen). Lånade dessutom med mig Slumdog millionaire från jobbet, får se om det blir tid för den imorgon. Och så ska jag läsa ut Karin Fossums Varsleren - riktigt bra så långt.
_ _ _ _ _

När jag var in till stan idag blev jag såklart attackerad av alla politiker som valspurtade inne på Sjøsiden Senter. Snitslade mig fram mellan dem men blev stoppad av en tjej från Arbeiderpartiet som absolut ville ge mig en ros. "Men jag får inte ens rösta", protesterade jag. Utan att det hjälpte nämnvärt... så nu står det en röd ros på mitt vardagsrumsbord (riktigt fin!). Sen kom Senterpartiets kandidat och ville ge mig en broschyr. Samma svar från min sida: "Det är liksom ingen poäng, för jag har inte rösträtt." Såg hur kvinnan rynkade ögonbrynen och hur hjärnan snurrade på högvarv för att räkna ut varför jag var omyndigförklarad. "Jag är svensk", lade jag till. "JAHAAAA!!" sa hon lättat och sprack upp i ett stort leende. Fniss! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0