Pengarna rullar...

Nu har jag rustat mig för Lovund-resan! Köpte Sea band (tack för tips, Tova!) istället för åksjukepiller - och så har jag införskaffat ett par Goretex-skor. Inte kängor, visserligen, utan typ promenadskor - men i alla fall mycket bättre än vanliga gympadojor som vattnet rinner rätt in i. Fast jag tar med mig gummistövlar också...
På listan över "saker att ta med sig" uppmanas vi dessutom packa festkläder - det blir gubevars festmiddag på måndagkväll! Jahaja. Festkläder. Inte det jag har mest av i min garderob. Blir väl kjol då... :)
_ _ _ _ _

Fick lönen igår. Och nu har jag precis betalat räkningar på drygt tolv tusen... Tur att inte alla månader är som den här! Hyra (ja, den kommer ju varje månad som ett brev på posten), hemförsäkring, telefon, ström, årsavgift på bilen, avbetalning på billånet...

Fast jag kan ju vara glad att jag har pengar på kontot - till skillnad från en av kollegorna som plötsligt upptäckte att VISA-kortet var länsat. Kortet har han i säkert förvar, men någon eller några har antagligen klarat att kopiera magnetremsan (det som kallas "skimming") - och shoppat loss i Thailand... Och VISA meddelar att det kan ta upp till 60 dagar innan han får tillbaka sina pengar. Då kan man hålla sig för skratt.

Jag fick ett nytt VISA-kort från banken häromdagen, och - JIPPI - det är ett kort med chip. Vilket är mycket säkrare. Sägs det.
_ _ _ _ _

ÄNTLIGEN. Det har slutat regna efter sisådär en vecka nästan utan uppehåll.
Bäst att ta chansen - nu ska jag gräva en rabatt!!

Kommentarer
Postat av: Tova

Det var så lite så Jenny. Hoppas det fungerar på dig också alltid skönt att slippa medicin.



Jo, då resan till Norge var bra och händelserik på många sätt. Regnade mycket medan det var strålande väder här hemma nu regnar det här och sol hos dig...

2009-09-12 @ 22:19:05
URL: http://urmittperspektivsett.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0