Telehiv

Telehiv, telehiv, telehiv, telehiv!!!

Vad?

TJÄLSKOTT.

Jag och Unni var i Sandnessjøen igår. Trevligt sällskap, fint väder, sko- och klädfynd, god mat... kort sagt en toppendag!! Utom det där med tjälskotten... vägen mellan Mosjøen och Sandnessjøen påminner om en puckelpistbana. Jag körde sakta och försiktigt (så sakta att en hel karavan av bilar fräste förbi) men lyckades ändå inte undvika att slå i underredet på bilen ett antal gånger. Hoppas inget gick sönder...

Här kommer lite blandade bilder från turen - inklusive sightseeing ut till Sundøya. Den nytvättade bilen var inte så nytvättad efter de guppiga och leriga grusvägarna därute... hm.

   


Lövsprickning!


Världens godaste mat på restaurangen bakom Shell-macken
- som jag aldrig lär mig namnet på, men ändå... rekommenderas!!


 
Helgelandsbrua



På Sundøya:

   

   


Delar av fjällkedjan De Syv Søstre


Vi har så himla kul ihop!

Färjan på väg in till Dagsvik:

     

På vägen hem var vi in och handlade på Rimi. Där hittade vi kolsyrat vatten
med lätt överspelad etikett... hmmm:



Och till sist - mitt skofynd!! I storlek 41 - himla konstigt att de passade då jag normalt
drar 43-44. Till och med plats för hallux valgus. Dessutom nedsatt till halva priset.
Kan inte klaga!! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0