... och så är det nyårsafton!



Hej och hå, vad tiden går! Nu är det nyårsafton och min ledighet i Sverige närmar sig sitt slut. Det finns ju ingen trettonhelg i Norge, så på måndag drar vårterminen igång. Vi startar med en studiedag, så eleverna får en extra ledig dag.

Så jag åker på söndag. Men först blir det nyårsfirande! Och massa mys med Rasmus. Han och hans mamma och pappa kom hit för en stund sen. Och igår kom Sonja och Per (det är dem jag lånar datorn av). Jag har gjort pannacottatårta och dessutom den där lyxiga choklad- och hallonmoussetårtan jag hade till min födelsedag - så här ska det njutas!! Och innan dess blir det rökt älgkött och kalkonfilé.

Vad har hänt sen sist? Ehhh... korttidsminnet är inte vad det  borde vara. Nu tänker jag så det knakar... jo! Eva, jag och Rasmus var i Sundsvall i förrgår, på IKEA. Drygt 60 mil i bil och ett par timmars shopping - vi var ganska slitna när vi kom hem. Rasmus var jätteduktig, det gick så bra att ha honom med. Sov i bilen, och tittade sig storögt omkring i affärerna. På vägen hem blev han lite ledsen - vi stannade i en parkeringsficka och kollade. Jodå, hög tid att byta blöja. Kan inte påstå att det luktade så gott i bilen efteråt - men lilleman blev nöjd!! :)



GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0