Mellanlandning i Mosjøen

Tillbaka i Mosjøen efter ännu ett dygn på buss och tåg. Om det var en enda tävling jag verkligen inte ville missa under OS så var det herrstafetten i längdåkning - men det gjorde jag. Fick grattis-sms från storsinta norska kollegor igår kväll, precis när jag satt mig på tåget i Oslo - så jag fick ju veta att svenskarna tog guldet. Men jag skulle ju helst velat heja fram dem till segern!!! Nu har jag dock sett sammandrag av loppet på både norsk och svensk TV, alltid något.

Inte blev det mycket sömn på denna resa heller, delvis beroende på att jag började läsa Karin Slaughters Genesis. Ruskigt spännande!! Och innan dess lyssnade jag klart på Jørn Lier Horsts Den eneste ene. Inte dum den heller!

Hade egentligen tänkt packa upp och ner i full fart och köra mot Malå ikväll, men jag väntar till imorgon bitti. En god natts sömn i min egen säng blev svår att motstå...
_ _ _ _ _

Medpassagerarna på Sogn&Fjordane-ekspressen undrade säkert vad jag höll på med igår efter-middag. Satt nämligen och fotograferade hela vägen från Lærdal över Hemsedal och ner till Gol. Jag vet, att ta bilder genom en smutsig bussruta är inte optimalt, men i alla fall - vackert var det!!

     
Väldigt lite snö i Lærdal - inte konstigt, kommunen är en av de nederbördsfattigaste i Norge...


... men längre upp på fjället är det vinter! Vägens högsta punkt: 1137 m.ö.h.

     

     


Kommentarer
Postat av: Marie

Klokt beslut! Passa på att vila ryggen och ta det lite lugnt ikväll. Kör försiktigt imorgon! Lyssnar just nu på Maria Prytz på sportradion där hon kommenterar curligen. Maria är mammas kompis Anna-Lenas dotter (från Sveg).

2010-02-25 @ 19:34:50
URL: http://[email protected]
Postat av: Jenny

... och jag laddar för damstafetten (fast svenskorna har ju knappast nån chans utan Anna Haag). Håller tummarna för curlinggänget, tänk så kul om de tar sig till final och får försvara sitt guld!!



Ser verkligen fram emot en natt i min egen säng, ja. Ryggen har inte varit riktigt i form på ett tag nu...

2010-02-25 @ 19:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0