Världens finaste Rasmus!

Så här ser han ut, min älskade systerson - som alltså skall heta Rasmus:



Alldeles, alldeles, alldeles ljuvlig!!!!

   

Och ja, jag har fått hålla honom - utan att han började gråta!!
(eller... hm... ska jag vara ärlig så pep han första gången, men sen gick det bättre)



Vet ni - han är unik. Jamen såklart att han är!! Fast han är det på ett "extra" sätt
- titta och räkna:



Jo, var 500:e barn föds med sex tår, och han är en av dem!! Han kommer bli en utomordentlig
vintrampare, enligt sin far... :)

En av mina kollegor har stickat världens tuffaste skor till honom - Converse-dojor!!



Stolta föräldrar:



... om än något slitna, för i tillägg till Rasmus har de ju också ett nyinköpt hus att ta sig av. Så när jag lyckades slita mig från att titta på och hålla i den lille prinsen, hjälpte jag till med målning av tak och väggar. Det var ganska grälla färger i sovrummet... med ett lager vit grundfärg är det nu klart för tapetsering:

 

... också vardagsrumstaket fick sig ett lager vit färg - men jädrar vilken tid det tog, då spåren
mellan brädorna var så djupa att rollern inte nådde ända in...:



Drömkåken, ja. Så här ser den ut från utsidan:



     
_ _ _ _ _

Jag hade med mig en släpvagn till Sverige i helgen - skulle ta med en gammal moped tillbaka, nämligen. Den skulle egentligen skrotas, men en motorintresserad kollega fick nys om saken och ville gärna ha den. Så han lånade ett släp av en kompis - med en del... hmm... intressanta dekorationer:

 

Från hemturen:

     



Men inte känns det så somrigt på fjället, direkt - bara +4 och fortfarande is på Krutvatnet:



   

Kvällens zoologiska inslag: älg, ren - och ekorre!
_ _ _ _ _

Tillbaka till vardagen - idag har läroböckerna fortsatt att välla in. Jag lade ifrån mig glasögonen
på ett tidigt stadium, svettades så att de gled ner och immade igen hela tiden!!

Jag har flyttat ut soffan från tidningshörnan, och staplar böcker på golvet.
Plus i mitt lilla magasin. Plus inne på kontoret. Och det lär bli rätt fullt när allt är på plats...

   

Näha, om jag skulle ta och få lite ordning på den där högen på bilden längst till höger innan jag
cyklar hem! Ha en förträfflig kväll, själv tänker jag bara dråsa ner i soffan när jag kommer hem
och inte göra ett jota! :)




Kommentarer
Postat av: Anki

Vilken söt liten systerson! Och, som du nämnde, alldeles unik! Kul att han fått ett namn! Så fina bilder från hemvägen!

Men du - jag tycker att flyttar tillbaka soffan till tidningshörnan, så du kan sova över lite ostört medan du jobbar med dessa läromedel. Du skulle ju behöva en hel arbetsgrupp i slutet/början av terminerna!!! Simma lugnt!

2010-06-14 @ 17:03:40
Postat av: Jenny

Hehe, med tanke på vilka diskussioner jag haft med eleverna ("Biblioteket är INTE ett sovrum och soffan är INTE en säng!!") så skulle det nog se lite illa ut om de hittade en uttröttad bibliotekarie snarkandes i soffan när de kommer till skolan på morgonen... :)

2010-06-14 @ 17:24:38
Postat av: Anonym

Så sööt o så liten. ska bli roligt att träffa nytillskottet - och alla andra - snart. Hoppas att det passar.Och först ska vi ju få träffa dig!!!

MOSTRA (den äldre, nu är vi ju två).

2010-06-14 @ 21:09:13
Postat av: Gunilla S

Vad kul med lillkillen! :) Jättegullig! Vi kanske ses i sommar för du lär väl åka som en skottspole över fjället den närmaste tiden! :)

2010-06-16 @ 21:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0