Vestvågan

Jag har inte tagit nån lunchrast idag - böckerna har i vanlig ordning vällt in och nu börjar det se riktigt bra ut vad gäller återlämningen - men nu tar jag en liten paus och passar på att blogga samtidigt (det går ungefär tusen gånger fortare att lägga ut bilderna på jobbet än hemma). Kvinnlig simultankapacitet, ni vet.
_ _ _ _ _

Jodå, det blev skitväder i helgen. Men det spelade ingen roll, det blev en kanonhelg i alla fall!!!

Här är en bildkavalkad från Vestvågan - först från båtturen till Hundåla:

     

- sen fortsätter man två mil med bil och så är man framme:



     


"Universitetet i Vestvågan" - den gamla byskolan...


Humöret var det inget fel på - vi lyste istället för solen! :)



     

Under över alla under - igår tittade solen faktiskt fram emellanåt!! Fast det var inte lönt att bege sig ut utan regnkläder för mitt i alltihop kom det störtskurar... Jag passade på att fotografera så fort det blev en lucka i molntäcket så faktiskt kan det se ut på bilderna som om det var en solig dag. Hm. Tja, ja, jo - fläckvis! :)


Unnis stuga

     



     



     




Vi letade fina snäckskal på Osen...

     
... och hittade massor!





Höljda bland molnen skymtar "baksidan" av fjällkedjan De Syv Søstre. På andra sidan ligger Sandnessjøen - och vi hörde faktiskt när Hurtigruten annonserade sin ankomst med att tuta i luren... :)



Sammanfattningsvis: kalashelg! Det är första gången jag varit i Vestvågan
- men garanterat inte den sista.

Takk søster!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0