Nu grönskar det!

Fredagseftermiddag och jag sitter och försmäktar i biblioteket där det nu är +24.8 trots flera öppna fönster och försök till korsdrag. Har egentligen slutat (arbetstid till 14.00) men försöker plita lite på uppsatsen (utan framgång, tog tag i läromedelshanteringen istället...). Trött och ont i huvudet, det är nog lika bra att ragla hemåt i försommarvärmen. Utetermometern visar +18 i skuggan. Ikke verst!

Och även om våren varit kall så grönskar det nu för fullt:







Hoppas på inspiration och energi i helgen - har massor jag borde få gjort: uppsatsen såklart, men också omplantering av alla krukväxter (ligger lovligt långt efter), storstädning av hela lägenheten, fönsterputs, biskvibak... återstår att se hur långt jag kommer. Och imorgon kväll ska jag såklart se schlagern. Snopet att Sverige åkte ut igår (om än kanske inte helt oväntat, med tanke på startfältet). Vet inte riktigt vem jag ska heja på. Spanien, kanske. Eller Tyskland. Eller Danmark. Eller... hm. Finns liksom ingen helt självklar favorit, som i fjol. Alexander Rybak!!!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0