Helgelandskysten i høstsol

Jo. Jag körde ut till kusten idag. Och NJÖT i det fantastiska vädret!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fagervika, Sandnessjøen, Søvik, Offersøya, Levang... körde runt och fotade vilt.
Och hann sitta en stund i solen lite här och där! :)

Bilderna får tala för sig själva...

     



     

     





     



     



     



Fatta så fint!!!!

Jag ska vara helt ärlig - det var nästan så att det tog emot när jag närmade mig Mosjøen på väg hem. Klockan var inte mer än 16.30 - och hela stan låg i skugga. Även Kulstadlia. Øyfjellet må vara imponerande och ståtligt, men fy bubblan vad det ligger i vägen för solen!!!
_ _ _ _ _

Jag gjorde faktiskt en del fynd under dagen också. Hittade Goretexskor på sportbutiken i Sandnessjøen, vattentäta och perfekta när jag ska gå fram och tillbaka till jobbet i höst och vinter (för jag räknar ju med att det blir grisväder vad det lider).

Så var jag en vända på Coop också. Och Coop i Sandnessjøen har en del himla fina kläder (tro't eller ej) och dessutom i generösa storlekar. Hittade en skitläcker topp - dyr, och jag behövde den strängt taget inte, men ändå. Kunde inte låta bli.

Slutligen körde jag förbi på Lysstøperiet på Levang, där man gör plats för höst- och vinternyheterna med halva priset på en massa varor. Så nu har jag bunkrat med diverse ljus. Fina ljus! :)


Kommentarer
Postat av: Sonja

Jenny, vilka fantastiska naturbilder du tar (det är ju ingen nyhet). Vilken blick att fånga "rätta delarna" för perfekta bilder!!

Du har inte funderat på att sälja bilder istället för att baka biskvier??



Du o lillasyster kan väl öppna en firma som fotografer, du natur och hon folk(men ni båda fotograferar både och? / Sonja

2010-10-03 @ 20:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0