Seger

Sådärja - vi vann den ena rundan på quizen ikväll!!! Med god marginal dessutom. Hade vi
vetat att det bor 73.000 människor i Finnmark hade vi vunnit den andra rundan också... :)
_ _ _ _ _

Fick ju hjälp att köra hem mitt kyl-/frysskåp från verkstan förra veckan. Det är inget fel på det, enligt dem. "Men kanske du har det varmt i köket?" Ehh? Ja, annars hade jag ju inte behövt ett kylskåp!!! Satte igång det igår kväll när jag kom hem från Sverige - imorse låg temperaturen i kylskåpet på +7 och i frysen på -14. Inte tillräckligt kallt. Skruvade vredet till nästan max redan igår - det är en skala från 1 till 7, jag hadde vridit det till 6. Så när jag kom hem från jobbet vred jag till typ 6,5. När jag for på quizen var det +6 resp -15. När jag kom hem: +7 resp -11. VA?! Så nu har jag vridit upp termostaten till MAX. Ska det verkligen vara nödvändigt?!? Blir intressant att se vad temperaturen ligger på imorgon bitti... och vad göra om det inte är kallt nog? Alltså, jag kan leva med att det är 7-8 plusgrader i kylskåpsdelen, men när jag inte kan lita på frysen törs jag ju inte lägga dit nåt. Orsaken till att skåpet hamnade på verkstad var ju att saker TINADE i frysen. Så ska det ju inte vara!! Men Elkjøp vägrar göra nåt, de bara hänvisar till verkstan. Där de alltså hävdar att skåpet funkar som det ska.

Fnys, mutter, morr...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0