Storm

Jo jädrar! Vet ni vad min lilla väderstation uppmätte för vindstyrka igår kväll? 24 m/s. Det är, mina damer och herrar, storm! Riktigt grisväder. Och jag som häromdagen klagade på att TV4 visat samma stillbild i flera dagar, fick nu så jag teg. För igår försvann TV-signalerna helt. Så även internetuppkopplingen. Bara att gå och lägga sig...

Imorse när jag gick till skolan såg jag tecknen på stormens framfart - grenar och kvistar överallt, soptunnor lite varstans, söndertrasade markiser... för att inte tala om detta - spiran på vår fina 1700-talskyrka:





I vanlig ordning var jag glad för mina stövlar:



Regnet vräkte ner igår kväll och inatt, men gick över i snö under morgontimmarna.
Och idag har det varit... tja, vad ska man kalla det... variabelt!



Plötsligt tittade solen fram:



... men den försvann lika fort igen.
_ _ _ _ _

Fick tilslørte bondpiker av restaurangeleverna idag. Tack! Gott! :)


_ _ _ _ _

Har nu äntligen skrivit klart ett nytt inlägg på "skolbloggen" - denna gång om läroplaner.



Kommentarer
Postat av: Per

Dolda bondflickor? Hajar inte riktigt symboliken här...

2011-03-04 @ 10:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0