Raindrops are falling...

Nä, nu tycker jag det har regnat så det räcker!!! Trodde knappt mina ögon imorse när min lilla väderstation visade på 110 mm regn under natten. Va?! Men när jag plaskade och plumsade till jobbet genom floder och sjöar av vatten och lervälling - då insåg jag att det nog kunde stämma trots allt. Och det regnar fortfarande...

Förresten: kyrkspiran, som fick sig en knäck i stormen förra veckan, har nu gjort sitt.
_ _ _ _ _

Stolpe ut på quizen igår. Visserligen klarade vi två tredjeplatser, men vi kunde ha tagit oss
ända upp till delad förstaplats i andrarundan om

a) vi låtit bli att ändra året då Boris Jeltsin och Ingmar Bergman dog
(vi svarade först 2007, vilket var rätt, men ändrade till 2006)

b) vi lyssnat på MW som menade att Bjarne Nerem (norsk jazzmusiker)
spelade saxofon och inte klarinett

och

c) jag kommit ihåg att eutanasi är ett annat ord för dödshjälp (vilket jag
skrev en uppsats om en gång i tiden, när jag läste engelska på universitetet
- jag kommer fortfarande ihåg hur jag slet med att uttala ordet rätt när vi
skulle redovisa, men lyckades alltså inte komma ihåg vad det hela handlade
om...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0