En halv sommardag

Nu börjar de ljusa nordlandsnätterna göra sig påminda - så här såg det ut kvart över ett inatt när jag skulle gå och lägga mig:



Övervägde att gå en promenad... men besinnade mig - och knatade runt Åremma imorse istället. I strålande försommarsol!! 





... och i ett hav av vitsippor!



   

   







När jag kom hem var det bara att kånka ut solstolen på verandan. Det blev ett par timmar i solen (det märks på vissa delar av kroppen... inte minst kärringstället). Himla skönt.

Men så - helt utan förvarning - började det blåsa nåt så vansinnigt. Utemöblerna började åka kana på verandan, och det var inte längre fullt så skönt att sitta ute i linne och shorts.

Nu är det jämngrått, och får man tro väderprognosen blir det ösregn innan kvällen.
_ _ _ _ _

Jadå, jadå. Såklart jag måste skriva nåt om schlagern. GRATTIS LOREEN!!!!! Välförtjänt seger!!!!

Jag kollade live-chatten på expressen.se och vg.no under tävlingens gång och fnittrade emellanåt högt för mig själv åt folks iver att kommentera allt möjligt - med påföljd att jag inte riktigt hann kolla in alla låtarna så noga på TV:n...

Fick grattis-sms av en kollega - "men ni lär ju åka dit i dopingkontrollen". Tja, nja, njä. Jag tror väl inte det... :)

En kommentar på nätet: "Jedward är inte tvillingar - egentligen är de trillingar. Och den tredje är han den där vampyren Robert Pattinson." Hehe, det ligger nåt i det:

 

Istället för att länka till Euphoria - som alla säkert kan utantill vid det här laget - kommer här en 25 år gammal klassiker från Israel. Fortfarande en av mina favoriter... :)




Och till sist: OK, Norge och Tooji var inte en av mina favoriter - men inte i friden förtjänade han att komma sist?! Trodde han skulle hamna nånstans mitt i fältet.
_ _ _ _ _

Förresten - annandag pingst är röd dag här i Norge, så jag är ledig imorgon också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0