Mmm!

Glass är gott, tycker Rasmus! :)



Ivrig liten diskhjälp assisterar mostertante:





... och hjälper "mossen" och "most" att skura uteplatsen. Vääääldigt spännande med vatten!! :)



Skulle egentligen följa med pappa ut till Holmön igår, men fegade ur. Det är varning för kulingvindar upp till 17 m/s idag... och imorgon ska jag serva bilen, så jag hade varit tvungen att skumpa iland med (ersättnings)färjan i eftermiddag. Inte kul. Så nu satsar jag på att det lugnar ner sig såpass att jag kan åka ut imorgon eftermiddag istället.

Skjutsade ner pappa till Norrfjärden i alla fall. Öfararen låg klar vid kaj. Ordinarie färja är på varv, nämligen. Vilket gör att jag inte får ut byggmaterialet till bagarstugan förrän hon är tilbaka. Grr. Tyckte ju det skulle passat fint nu när jag är hemma hela veckan!



Fast materialet ska i alla fall inhandlas. Så får det mellanlanda i Eva & Rickards garage tills det blir läge att skeppa det över Kvarken.

Vad jag ska ha? Drygt 20 kvadratmeter massivt furugolv, samt åsar och lecablock till verandan. Trätrall till verandadäcket tar vi senare, det tar tid innan vi kommer så långt... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0