Fuktproblem

Jo. Jag gissade rätt. Fukt i biblioteket. Och inte bara under golvmattan i skönlitteraturrummet, men också i resten av biblioteket. Vi har ett par branddörrar som nog inte riktigt klarat att hålla regnet ute... SUCK!!!

Nu har fläkten gått sen förra veckan och det har torkat upp i det rummet där golvkillarna ska lägga ny matta. De håller på att spackla just nu. Sen har skolan kontaktat fylket vad gäller resten av biblioteket. Vaktmästaren har hopp om att det golvet byts ut under sommarlovet - och att de där lättväggarna jag har tjatat om tas bort i samma släng. Och att man gör något åt dörrarna för att förhindra ny fukt från att tränga in.

Jag håller tummarna! Det passar ju bra om det blir gjort under sommaren när eleverna inte är här. Det enda som gör mig lite nervös är att det är en helsikes massa böcker och hyllor som måste flyttas för att frilägga golvet, och detta samtidigt som det väller in flera ton läroböcker - som jag nu alltså inte längre kan trava på golvet för då blir de i vägen. Har ju visserligen fått ett magasin, men det är inte stort nog för att svälja allt.

Jag jobbar en vecka efter skolavslutningen (21/6). Räknar med att mer eller mindre bo på jobbet den veckan för att hinna få ordning på allt innan jag tar semester...

... och så blir det nya maratondagar när jag kommer tillbaka för att få allt på plats igen innan skolstart.

Men jag ska inte klaga. Är ju glad att jag har ett jobb! Ett jobb som jag dessutom trivs väldigt bra med. Och som jag får rätt bra betalt för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0