Krångliga familjeförhållanden

Jag har bytt mobiloperatör. Från och med imorgon har jag ett One Call-abonnement istället för kontantkort hos Chess. Men - tack och lov - jag får behålla mitt gamla telefonnummer!! Problemet är bara att alla gamla sms og mms kommer försvinna när det gamla SIM-kortet slutar funka. Jag har lyckats flytta över telefonboken till den nya mobilen, men det är också allt. Så vad göra med de meddelanden jag skulle vilja ha kvar? Jo, man tager en anteckningsbok och skriver av dem. Säkert stenålders - och rätt tidsödande - men det är det enda jag har lyckats komma på. Och nu brinner det i knutarna...

Det mesta är fixat, men jag inser att jag inte orkar sitta och plita ner alla vitsar jag fått (och skickat). Här är en av dem (nej, jag har inte skrivit av den - hittade den på nätet):

- Stackars dig, sa psykiatern. Kan du berätta för mig varför du dricker så mycket?

- Jag ska försöka förklara det hela, sa patienten.

- Jag blev förälskad i en änka som hade en vuxen dotter. Jag gifte mig med änkan och strax där efter gifte sig min far med min styvdotter. Då blev min fru och jag svärföräldrar till min far.

Efter en tid fick min styvmor, alltså min frus dotter, en son. Den pojken blev naturligtvis min bror, eftersom han är min fars son. Men han är också son till min frus dotter och därför blir min fru pojkens mormor och jag blir morfar till min bror.

Så fick min fru och jag en son, som blir min fars svåger. Min sons storasyster är ju även hans farmor - eftersom min far är hans farfar. Min far är alltså mitt barns svåger eftersom hans syster är min fars fru.

Jag är alltså bror till min egen son. Min son är min farmors brorson och jag är farfar till mig själv. Jag är bror till min far och samtidigt både son och far till honom.

Min fru är min styvmor, mor, svägerska och styvdotter. Jag är far och son till mig själv!

- Tack, sa psykiatern. Jag förstår att du dricker. Fortsätt med det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0