Blubb blubb

 
Så är sportlovet slut. Idag körde jag tillbaka till Mosjøen. Det var vackert vinterväder stora delar av vägen (bilden ovan är från Storumantrakten). Men när jag passerade gränsen förändrade sig vädret rätt ordentligt. Här i krokarna strilregnar det... och hela gatan utanför är glaserad. Jag tog på mig broddarna innan jag ens klev ur bilen...
 
Imorgon verkar det ska bli stort sett uppehåll, men på tisdag öppnar sig himmelens skyar sig igen - i alla fall enligt yr.no:
 
kl 0–6 Kraftig regn.  Gjelder for: kl 0–6 12,6 – 18,9 mm Laber bris, 6 m/s fra sørvestLaber bris, 6 m/s fra sørvest
kl 6–12 Kraftig regn.  Gjelder for: kl 6–12 18,0 – 32,6 mm Laber bris, 7 m/s fra vest-sørvestLaber bris, 7 m/s fra vest-sørvest
kl 12–18 Kraftig regn.  Gjelder for: kl 12–18 7,8 – 19,3 mm Lett bris, 6 m/s fra vestLett bris, 6 m/s fra vest
kl 18–24 Kraftig regn.  Gjelder for: kl 18–24 9,5 – 20,3 mm Lett bris, 4 m/s fra vestLett bris, 4 m/s fra vest
 
_ _ _ _ _
 
Nackdelen med att bo långt hemifrån: jag saknar redan de små grynen...!!
 
 
 
 
 
_ _ _ _ _
 
Formen? Nja, ja, jo. Hyfsad. Hostar och snörvlar fortfarande, men ska inte klaga.
Det går åt rätt håll! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0