Flytt

... och plötsligt blev jag Pitebo! :-)

Det har gått slag i slag de sista dagarna. Packning och städning och allt annat i samband med flytten - samt ett försök att få ordning på jobbet så den nya bibliotekarien inte får spunk. Det hann jag, föga förvånande, inte alls... Nåja, jag åker tillbaka till Mosjøen ett par dagar i slutet av april för att sätta henne in i arbetsuppgifterna (hon börjar i mitten av månaden - fram till dess kommer bibblan vara delvis obemannad) så jag hoppas hinna fixa det sista då. Obotlig optimist! :-)

Men åter till flytten. Strax före 13 igår gav jag mig iväg. Då hade jag fått kramar, tårta, sång(!) och lyckönskningar - och jodå, tårarna kom. Vemodigt att lämna vänner, kollegor och elever... även om jag ju känner att flytten är helt rätt.

Kom till Piteå vid 20.30, och hann förbi lägenheten innan jag hämtade pappa på busstationen. Vi höll igång till framåt 23, men då stupade vi som klubbade. Imorse var vi tidigt uppe, även om flyttlasset inte beräknades komma förrän framåt elva. Och tämligen punktligt - lastbilen backade in framför huset kl 10.50. En och en halv timme senare var den tömd! Och svetten lackade... :-)





Vi har jobbat som illrar hela eftermiddagen och nu börjar det faktiskt likna nåt! Men det blir nog inte så mycket mer gjort ikväll...

Bilder på hur det artar sig? Imorgon! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0