Julhelgen

Juldagarna swischade som vanligt förbi i en himla fart! Fem dagar med syskonbarnen, och vips är jag tillbaka på jobbet igen... 

Åkte ju ner redan på onsdagen, och torsdag morgon fick jag vara med på julavslutning i Vännäs kyrka för förskoleklasserna + åk 1. Rasmus och hans kompisar var så fina och sjäng så moster fick tårar i ögonen (ibland är det rent jobbigt att vara så lättrörd...). Sen var jag ett lätt byte när den lille mannen ville ha hjälp att bära hem en stor snöklump som han hittat... ;)

 


Fredag kväll förkokade syrran revbensspjällen. Cornelia dök upp vid spisen och sa "jag hjälpa till" varpå vi förmanade henne att hålla sig borta så hon inte skulle bränna sig. Och vips hade hon dragit fram en stol, klättrat upp och började blåsa på grytan. Den var ju varm, ju...! :)
 


Årets fina gran som Rasmus och hans pappa huggit:



Julaftons morgon gick vi ut och gav Scooby Doo ett par morötter. Är det jul så är det! :)
 




Två som satt i soffan och väntade på jultomten... ;)
 
 
Massa mat som vanligt...!

 
Finaste familjen!!

 
Och så kom då äntligen tomten! Och inte blev han avslöjad heller...! ;)
 


Lovisa med pippifågel...



Rasmus med guldgrävarutrustning...

 
På juldagen ville Lovisa ut och åka bob. Jag drog henne vad som kändes två miljoner varv runt fotbollsplanen, och när jag äntligen lyckades övertala henne att vi skulle gå in...
 




... så stod nästa tjej klar att gå ut. Cornelia fick nämligen en bob i julklapp - hon har tidigare bara fått låna sina syskons - och nu ville hon ju premiäråka. Så det vara bara för moster att knata två miljoner varv till runt nyss nämna fotbollsplan! Tur att det var sådär lagom med snö så jag slapp pulsa i alla fall...



Av mig fick Rasmus en 500-bitars-Titanic-byggsats. Den hade han satt ihop innan juldagens kväll!



Igår eftermiddag körde jag ner pappa till Norrfjärden innan jag själv styrde kosan norrut. Nu blir det ett par dagars jobb innan jag vänder åter till sydligare trakter för nyårsfirande!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0