Bloggtorka

Sorry, bloggen har blivit lite eftersatt på sistone! Först en intensiv helg hos småtrollen i Vännäsby, sen en intensiv magsjuka när jag kom hem därifrån... 

Vby först: fick mysa med morgonpigg Cornelia medan resten av familjen trynade. Härligt! :-) 


Senare på dagen åt liten skrutt blåbär och läste tidning, det senare ganska fysiskt... återstod inte så värst mycket av sportbilagan när hon var klar... ;-) 


Sen var det ett barn som tyckte att moster Jenny behövde nödproviant. I vanten. En mosad donut med jordgubbsfrosting... 


Hämtade pappa i Norrfjärden på söndag morgon. Han har varit krasslig ett bra tag, så nu ville han iland och uppsöka vårdcentralen (vilket resulterade i en antibiotikakur). 

Än så länge går färjan i isen:



Sen körde jag norrut och mådde finfint tills natt mot måndag. Då brakade det loss. Spydde SJU gånger på ungefär lika många timmar. Inte ens vatten fick jag behålla... Då är man inte så kaxig. Första gången sen 2001 som jag tvingats ta ut en sjukdag. Eller, ja, två blev det - jag var hemma igår också, på grund av smittorisken. Mådde mycket bättre igår morse och kunde antagligen kravlat till jobbet, men det skadade nog inte med lite vila också... :-) Vila eller ej, tog ändå en liten eftermiddagspromenad precis när solen tittade fram... aaaaah! 




Idag har jag varit igång som vanligt, fast jag törs fortfarande inte äta så mycket. Nåja, det skadar ju strängt taget inte heller... ;-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0