Höns och mer fisk

Alltså. När jag gör inlägg via mobilen ser bilderna helt OK ut när jag kollar inlägget i efterhand. Men när man kollar på dator trycks bilderna ihop utan mellanrum och ibland ger det ett himla rörigt intryck. Tycker jag. Men det får ni (och jag) leva med, för det är för det mesta enklare att blogga via telefonen. Datorn därhemma är trög som sju svåra år, nämligen. Fast just nu fuskar jag och sitter på jobbet - bloggar istället för att ta den där fikarasten jag ändå aldrig brukar ge mig tid till, typ... ;) Så får vi se om det ser bättre ut på bildfronten på det här viset.

Höns var det, ja. I onsdags (tänk att det redan är en vecka sen!) traskade vi till affärn - jag, syrran och ungarna. Med dubbelbarnvagnen och en skrinda. Gick bra till en början, men sen blev det besvärligt att få ungarna dit vi ville. Cornelia skulle prompt gå själv - vilket tar en liten evighet när hon ser nåt spännande vid sidan av vägen. Rasmus, som gillade skrindan till en början ville plötsligt inte alls sitta i den. Och Lovisa... nu minns jag inte, men vi fick lirka och tjata på dem allihop i tur och ordning för att över huvud taget hinna fram innan affären stängde. Det gick! Med ett nödrop...



Utanför affärn träffade vi på affärsföreståndaren och hans lilla valp - Ava. Helt ljuvlig! Cornelia fick klappa och var i sjunde himlen... :)





Efter lite glass och andra mutor gav vi oss av hemåt. Och då kunde vi locka med att Gunborg lovat oss komma och titta på hennes höns. Innan dess hann Cornelia somna i vagnen... men Rasmus och (särskilt) Lovisa var överlyckliga! Hönor, en tupp - och tre duniga kycklingar. Det blev ett ganska långt stopp...! :) 















När vi sen (äntligen) lyckats ta oss hem var det bara att packa lite matsäck - och vandra iväg igen. Jag och Rasmus gick ner till Gäddbäck där moffarn väntade. Han hade lagt ut en massa nät, dragit upp en del av dem men väntade sen på sin lyckomaskot som skulle få följa med och dra upp de sista. När de kom tillbaka (jag satt på kajen i eftermiddagssolen och väntade) kunde stolt Rasmus berätta att de fått 15 sikar, 3 abborrar och en gädda! Gäddan fick han släppa ut igen - fast han tyckte att den simmade fasligt långsamt... :)

















 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0