Packning

Sådärja. Nu är första arbetsveckan efter semestern avklarad. Skulle gärna varit ledig ett tag till... tänk att de där semesterveckorna alltid går så fort! Egentligen hade jag tänkt slå till och vara ledig SEX veckor i sommar men strök den sista i och med att jag bestämde mig för att byta jobb. Insåg att jag nog behövde några veckor på Park före flytten. Och jodå, det är en hel del som ska fixas - måste ju se till att det är någorlunda ordning på mina grejer innan vikarien kommer... :)

Något annat som måste fixas - och som kommer att ta tid - är att tömma lägenheten på allt jag samlat på mig genom åren... och det är inte lite!! Ska hyra ut den i andra hand - omöblerad - och hjälp, det kommer att bli låånga kvällar med flyttkartonger och paketsnören innan allt är nedpackat. Det mesta ska med till Norge, men en del kommer hamna på Holmön (där jag redan tryckt in ett antal kartonger under sängen...).
Tur att man kan lyssna på CD-böcker medan man arbetar - under veckan som gått har jag hunnit med nästan hela "Flickan som lekte med elden" - spännande, och suveränt inläst av Reine Brynolfsson.

Även om jag är i full gång med flyttbestyren har det nog inte riktigt gått upp för mig än att jag faktiskt snart ska lämna Örnsköldsvik. Har bott här i nästan nio år nu. Och det är bara elva dagar kvar... eller nåja, jag ska ju vara tjänstledig och behåller förstahandskontraktet på lägenheten, så inga band är klippta än!

En sak är säker - hur fin bostad jag än får i Norge kan den svårligen överträffa den jag har nu. Läget, planlösningen, utsikten - jag är jättenöjd med allt. Utsikten, ja: panorama över hela Örnsköldsviksfjärden! Dessutom kompletterades vyn häromåret med Swedbank Arena - bäst att lägga till en bild från natten då Modo Hockey tog sitt efterlängtade SM-guld. Jädrar vilka fyrverkerier! :)

image25

image19

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0