En lucka i molntäcket

image387

... men så mycket mer än det har vi inte sett av himlen på ett tag. Det har varit grått och milt och en god del av snön har smält bort. Nu ikväll har det dock frusit på - jag hoppas det vänder och blir riktigt vinterväder igen!
Jag har börjat bekymra mig för väglaget inför jul - om jag har tur är det inga problem alls men slår det till och blir snöstorm eller blixthalka är det bara att hoppas att jag tar mig över fjället... flera av kollegorna har förklarat att det i alla fall inte är någon mening med att köra upp till Mo i Rana och ta E12:an över gränsen - jag tänkte att det skulle vara ett säkrare alternativ (större väg, tunnel genom Umskaret). Men att köra via Hattfjelldal och över Krutfjellet är precis lika bra - och nästan tio mil kortare. Så den vägen får det bli!
_ _ _ _ _ _ _ _

Ibland är det svårt att hänga med i den tekniska utvecklingen - kolla här...
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0