Julfint längs gågatan

image377

image380

Jag ger upp. Nu har jag avprovat Euroshoppers mörka choklad och Coops "Mörk block", men ingen av dem funkar. I och för sig verkar glasyren stelna om än det tar tid, men den blir tjock och ojämn och även om jag antar att andra inte reagerar så är jag inte nöjd med resultatet. Nä, det blir till att importera stora mängder av ICA:s blockchoklad, den kan man lita på! Dessutom kostar den bara hälften (och knappt det) jämfört med de sorter jag hittat här. Rätt märkligt med priser, förresten. Florsocker är billigare här än i Sverige, medan vaniljsocker är dubbelt så dyrt. Socker som socker kunde man ju tycka?

Insåg i eftermiddags att jag nog trivs för bra på jobbet. Hade tänkt sluta tidigt och fixa en del julklappar, men jag kom inte iväg förrän kvart i fem (och det är sent med norska mått mätt, jag har bara arbetstid till 15.30 - det ni!). Så vad hände när jag kom till hemslöjden? De låste dörren mitt framför näsan på mig! Rusade vidare till bokhandeln - samma sak där. Och egentligen vet jag ju det, att de flesta affärerna stänger 17.00, men jag var nog i Sverige i tanken och trodde mig ha god tid. Pyttsan. Nytt försök imorgon!

Nu ska jag slänga mig i soffan och se upplösningen av Mastermind - Wallander-deckarna går som serie på norska TV2, varje historia är uppdelad i två avsnitt och jag såg första halvan på hotellet i Bodø förra veckan. Spännande...!

Kommentarer
Postat av: Gunilla S

Jag håller med om att Icas blockchoklad är den enda som fungerar. Bakade själv biskivier i fredags och hade Willys blockchoklad som inte torkade förrän den stått ett dygn i frysen!!! Hopplöst! Ha en bra andra advent!

2007-12-06 @ 14:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0