Cykla i backe

Jag har cyklat till jobbet idag också! Bara lätt duggregn så jag klarade mig utan regnkläder, och enligt prognosen ska det bli sol framåt eftermiddagen så det ska nog gå bra hem också. Det var rätt tungt uppför backen till Kulstadlia igår, med stövlar, regnkläder, matkasse och cykel. Var plaskblöt när jag kom hem, både av regn och svett. Nåja, nya friska tag! Hördu Marie, hur många gånger ska man träna innan det blir kul? Var det 19? Eller gäller det bara när man promenerar? Fast egentligen gillar jag ju både att gå och cykla, det är när jag kommer till branta backar som det tar emot...

Har insett nåt mer som jag måste skaffa: öronmuffar! Eller nåt. Jädrar vad det drar om öronen när jag susar nerför backen på morgonen! Eller susar och susar... jag trampar på bromsen allt vad jag orkar för att det inte ska gå alltför fort... :) Hade inte varit fel med skidglasögon heller för tårarna rinner av fartvinden. Nåja, när första frosten kommer lär jag lämna cykeln och gå, för jag törs inte cykla när det är risk för halka. Vill INTE få sladd i backen!

Regntungt Mosjøen:



Än är jag inte färdig med uppackningen av mitt bohag, men mer och mer kommer på plats. Liten rundvandring:


Kommentarer
Postat av: Nina G

Hej vad det går i backen! Jag måste erkänna att jag inte hunnit läsa alla inlägg än för att se hur det går för dig, men någon dag ska jag ha tid. Utesäsongen börjar närma sig sitt slut och jag håller på att bli förkyld. Jag vet inte om jag kommer hinna vara ute så mycket mer i fält, den här månaden har jag varit och kommer att vara bortrest rätt ofta. Men den tid jag hann vara ute före semesterna var riktigt fyndrika, bland annat hittade jag keramikskärvor (hurra) som bara låg där på ett litet strandhak.

2007-09-07 @ 08:33:37
Postat av: Marie

Ja, nitton gånger är helt rätt uppfattat! Så många gånger tar det innan det blir kul att träna. Det gäller all träning, så fortsätt på den inslagna vägen nu så ska du se att det blir kul efter tillfälle nitton!

2007-09-18 @ 15:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0