Omplantering

Äntligen - nu har jag planterat om mina blommor! Har väntat på en dag med tillräckligt varmt väder för att kunna hålla till ute, och idag har temperaturen legat på 10-12 grader. Och sol. I år blev det "bara" 22 blommor som fick ny jord. Tror det var 45 i fjol... men jag har inte lika många krukväxter som i Örnsköldsvik (än!) och de jag köpt efter jul struntade jag i - de har ganska ny jord, räknar jag med. Äsch, kom just på att jag glömde en - men den får klara sig. Har precis torkat av golvet efter allt jord-söl som det blir trots att man håller till utomhus.



Förresten, min uteplats är inte alls dum - och hyresvärdarna har försett mig med utemöbler!

   

Kommentarer
Postat av: Tor Audun

Du får komme en tur og kikke i drivhuset (väksthus) vårt og se deg rundt. I år har vi bare 1399 planter der inne som skal plantes ut i hagen i sommer.

2008-05-18 @ 20:18:16
Postat av: Jenny

Jøss! Snakk om grønne fingrer! Kommer gjerne, dette må nok oppleves... :)

2008-05-19 @ 07:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0