Mera quiz

Vem var Norges förste kulturminister?
När var sista gången man med blotta ögat kunde se Halleys komet?
Hur högt upp sitter mittcirkeln på en darttavla?
I vilken stad ligger tidningen där Stålmannen arbetar?
Var hålls världens största bokmässa varje år?


Jo jo, det var inte allt som var lika lätt att svara på! Men även gårdagens quiz-kväll var jättetrevlig, och måndagskvällarna är härmed vikta för frågesport.
_ _ _ _ _

Den amerikanska flaggan i biblioteket har definitivt fyllt sin uppgift - många elever har hajat till när de sett den och frågat varför den hänger där, vem jag tror vinner valet och vem av kandidaterna jag hejar på. Och jag har inte gjort nån hemlighet av att jag håller alla tummar för Obama. Vilket även eleverna tycks göra, de av dem som har en åsikt i frågan. Fast på det stora hela tror jag inte de tycker att det amerikanska presidentvalet egentligen angår dem. Nåja, senare i veckan byts utställningen och flaggan ut - vet inte riktigt vad jag ska skylta med istället? Manga-serier kanske, vi har precis börjat köpa in sådana! :)
_ _ _ _ _

Alltså. Det slutar aldrig regna! När jag kom in på Rema på Halsøy efter närmare en timmes promenad i hällande regn igår eftermiddag, tyckte kassörskan så synd om mig att hon erbjöd mig en extra påse - att sätta på huvudet... hm. Måste skyndsamt leta fram min gamla (fula) orangegula sydväst, den följde med i flyttlasset men jag har undvikit den i det längsta. Värre än färgen är dock det faktum att den säkert fortfarande luktar fisk, och det är osäkert om jag lyckats peta loss alla fiskfjäll...
_ _ _ _ _

Fy då, nu har jag bloggat på arbetstid igen. Sorry! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0