På promenad

Aj då! Tre timmar, 19.595 steg samt några skavsår och blåsor senare inser jag varför man inte ska gå på långpromenad i de kängor jag köpte i Umeå häromåret. De är ruskigt obekväma!! Men vattenavstötande - vilket var orsaken till att jag tog dem på mig. Grått med regnskurar här idag (igen) så jag var dessutom utrustad med regnställ.

Artighet skadar aldrig,
sa han som sa goddag till farstubron


... är ett uttryck som farmor brukade citera då och då. Och som jag nog borde ta fasta på. Jag gick i andra tankar längs E6:an och ignorerade all trafik, men så plötsligt såg jag nåt bekant. Fast det var inte förrän bilen nästan var förbi som jag reagerade på att det nog var en kollega som satt bakom ratten. Som jag alltså aldrig hann heja på. Ursäkta, inte meningen att vara ohövlig. Nästa gång vinkar jag till alla bilar för att vara säker på att inte missa nån jag känner! :)

(... jag gick med de regnstänkiga glasögonen i handen så jag har i alla fall en - klen - ursäkt: hela världen var lite dimmig!)
_ _ _ _ _

Nu ska jag slappa med en god bok: Twilight av Stephenie Meyer. Att den är fantastiskt bra vet jag redan - har läst den på svenska tidigare. Fast den är ännu bättre på engelska, tror jag. Sen ska jag iväg igen, hem till en kollega och äta pizza. Fast då tar jag bilen...
_ _ _ _ _

Kan inte motstå en norgevits:

Ole frågar den norske busschauffören:
- I vilken ände av bussen ska jag stiga av?
- Det spelar ingen roll. Båda ändarna stannar.


Fniss... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0