Mutförsök

Sådärja, nu är mamma på plats. Hur mysigt som helst!!
_ _ _ _ _

Igår försökte några elever muta mig att göra deras inlämningsuppgift i norska:
"Du får 200 kr om du skriver en dikt!"
Pöh! Nog för att jag är snäll, men där går gränsen. Skriva dikt?!
_ _ _ _ _

Fick en söt present av en elev:



... och nej, det var ingen muta! I alla fall sa hon inget om nån motprestation från min sida... :)
_ _ _ _ _

Bärbara datorer borde inte ha ljud. Inte elevernas i alla fall. Tysk rock, svensk pop och nån konstig indisk religiös musik hördes från olika delar av bibblan igår. SAMTIDIGT. Vad hände med att det ska vara tyst i biblioteket?? Att jag gick runt och sade ifrån hade minimal effekt. Men vad hade jag väntat?
_ _ _ _ _

Jahapp. De uppemot 200 biskvier jag bakade är levererade. Och så har det trillat in beställningar på drygt 200 till... men det får bli efter påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0