Gammstint

Älskade lilla vimsiga mormor!! Hon fick hjälp att ringa till mig igår ikväll för att gratulera i efterskott. "Och hälsa till Per", lade hon till. Men mormor, det är ju Sonja som är gift med Per. "Jamen vem är du gift med då?" Ingen alls, jag har ingen karl. "Va, är du en gammstint?!"

Hm. Ord och inga visor.
_ _ _ _ _

Igår morse var det -8 och hur vackert som helst. Perfekt promenadväder!! Fast jag kände på väg till jobbet att det inte hade varit så dumt med långkalsonger... Sen steg tempera-turen gradvis (ja, vad annars?), och har idag legat på plussidan. Skit. Ska bli kallare igen imorgon, då kommer väl halkan som ett brev på posten. 

Apropå vädret:


_ _ _ _ _

Full fart på julkalendern! Redan igår - första dagen - var det 60 personer som svarade!! Och idag ytterligare några fler. Som vanligt får jag fått motta en del "hotelser":

- Jenny, jag ska vinna idag! För om inte jag vinner, då...



Nåja. Jag är inte så lättskrämd.

Och så är jag i full gång med att läsa julnoveller. Fyra klasser bara idag. Och jag fortsätter att fascineras över hur duktiga eleverna är på att sitta stilla och tysta och lyssna. Mysungar!!
Vad jag läst? Om julfirandet i Bullerbyn, om när Mumintrollen väcks ur vinterdvalan för att julen står för dörren, Viktor Rydbergs Tomten - samt några korta humoristiska berättelser på engelska. Och så har vi pratat en del om jultraditioner, om julmat, om julebrus (hehe, jag får fortsatt inget medhåll när jag säger att den smakar läbbigt), och om julprogrammen på TV. Det är nämligen så att här i landet sänds Grevinnan och betjänten redan kvällen innan julafton. Trams! Det ska man ju se på nyårsafton!! :)

Följden av att det för närvarande är full rulle att jag inte riktigt hinner med allt som ska göras. Det är fullständigt kaos på mitt kontor då jag bara dumpar allting där efterhand... Igår jobbade jag til kl 17.45 (satt med läromedelsbudgeten som ska justeras innan jul) - och när jag gick hem i snögloppet undrade jag för mig själv varför i fridens namn jag inte hade med mig bilen!! Även idag blev det en maratondag - jag är fortfarande kvar på jobbet (men OK, nu har jag haft en ganska lång blogg-paus). Har dock arbetat mig igenom en del av högarna så nu lämnar jag bygget för idag. Och jag har bil!!! :)

Kvällens inplanerade biskvibak skjuter jag dock på framtiden... ska väl göra nåt i helgen också?
_ _ _ _ _

Vandrarhemmet på Stora Fjäderägg har fått Svenska Turistföreningens pris för
Bästa natur- och kulturupplevelse! Gratulerar!! :)

Kommentarer
Postat av: Rickard

Du får inte skjuta på biskvi baket så länge att du inte har några med dig hem ;)

2009-12-02 @ 18:18:11
Postat av: Jenny

Hehe... käre svåger, oroa dig inte! Jag LOVAR att ha med mig kakor när jag kommer!! :)

2009-12-02 @ 20:58:24
Postat av: TinaO

Fast gammstint tycker jag är ett mysigt ord, även om innebörden kanske är lite brutal. Då tycker jag att den manliga motsvarigeten gammstrek är liiite värre :)

2009-12-03 @ 10:57:14
URL: http://tinaottosson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hihi, helt enig! :)



Nere i Sogndal pratar min kompis KJ om "lauskar" och "lausjenta", det låter också rätt OK - "lös och ledig", liksom.

2009-12-03 @ 15:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0