Bakdag



Hm. Det gick möjligen lite överstyr idag. Bakade, bakade - och så bakade jag lite till! :) Blåbärs-muffins, biskvier, chokladkaka och stekpannebröd (vilka i receptet beskrevs som "svenska naan-bröd"... hm... jodå, de blev goda, men inte SÅ goda!).

Lyssnade på mp3:n under tiden. Are Kalvøs Syden. Alltså, den mannen är helt genial! Har skrivit tidigare om Våre venner kinesarane som jag redan hört två gånger (och det blir säkert fler) - och Syden är i samma klass. Fantastiskt rolig (hyresvärdarna undrar säkert över tjejen i källaren som plötsligt vrålar av skratt så det måste höras upp på vinden...) samtidigt som han har en poäng med allt han berättar. Lyssna och lär! Dessutom är nynorskan så himla mysig... :)
_ _ _ _ _

Oops. Pratade med syrran för en stund sen. Vi avtalade att jag ringer imorgon när jag närmar mig. "Och det är väl ungefär en mil förbi Hemavan" konstaterade jag, eftersom det är vad jag inbillat mig att hon sagt. "Men JENNY! Har du inte hört efter!? Det är en mil från GRÄNSEN!" Jahaja. Det förändrar saken. Då är det ju ingen mening med att köra över Krutfjellet. Alltså blir det E6:an norrut imorgon bitti och så Blå Vägen över gränsen. Väderutsikterna har ändrat sig från fantastiska till sisådär, men det blir säkert kul hur som helst. Hoppas bara jag tar mig till jobbet utan kryckor på måndag... Har förresten inte letat rätt på skidor och pjäxor än, måste nog göra det nu.
_ _ _ _ _

Dags att slå av datorn en stund. Ni är väl med och markerar Earth hour?!

Vad jag ska göra i mörkret? Hm. Tända några ljus och läsa en bok kanske. Eller cykla...

Kommentarer
Postat av: Marianne

Får vann i munnen når jeg ser de kjeksene der.... Du er bare dyktig på den fronten - også!!

2009-03-29 @ 16:10:48
Postat av: Veronica

Wow, det ser ju helt fantastiskt gott ut. Är du säker på att du inte är utbildad konditor istället för bibliotekarie... ;-)

2009-03-29 @ 17:21:46
Postat av: Jenny

Konditor? Njäää... det är kul att baka - men inte om jag var tvungen att göra det VARJE dag...! :)

2009-03-29 @ 22:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0