Hyllsete

Igår var jag ute på tur! Fast utan skidor. Förstås.

Jag och tidigare kollegan Sidsel gick upp på Åberge och vidare upp till fäbodarna på Hyllsete.
Efterhand tittade solen fram, det var +5 och vårfåglarna kvittrade. Hur mysigt som helst...

Sogndal centrum "von oben" - biblioteket ligger längst till vänster i bild:



Barsnesfjorden:



Hyllsete:



     

     





(det är med Storehugen som med Øyfjellet - hur man än bär sig åt kommer det med på bild...)
_ _ _ _ _

Igår kväll var vi (ett gäng nuvarande och tidigare anställda på Sogndal bibliotek) på middag hos Synneva på Hafslo. Synneva var rätt nervös den gången jag skulle börja jobba på biblioteket, för tänk om den där svenskan skulle visa sig omöjlig att förstå... (på samma sätt som jag var skitnervös för att inte förstå sognemål, med andra ord).

Men det var inga problem, vi delade kontor och stortrivdes ihop! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0