Tidigt ute

Sådärja. Nu har jag påskpyntat. Visst, det är lite väl tidigt - men om drygt en vecka åker jag till Sävar och när jag kommer tillbaka är det annandag påsk och då är det ju liksom slut på det roliga. Ska det vara nån vits i att pynta bör man ju hinna njuta av det hela några dagar. Förresten inskränker sig mitt påskpyntande till soffbordet. Det lilla jag har av påskgrejer hamnade i bibblans monter tillsammans med deckarna - kvar blev en duk, ett ägg och två blockljus...



Och så äggkopparna förstås! Även om de flesta är nerpackade i kartonger under min säng
på Holmön... :)


_ _ _ _ _

Några av kollegorna började prata träning idag - cykling och spinning. Själv har jag en himla fin träningscykel som jag fick pengar till när jag fyllde 30 (tror jag det var). Monterade den i mellandagarna det året och avgav sen nyårslöfte om att cykla minst en mil varje dag. Och det funkade faktiskt - fram till nån gång i slutet av april när jag blev dunderförkyld och gjorde ett uppehåll... och sen blev det liksom inte av att jag började om igen. Annat än högst sporadiskt.
Och här i Mosjøen har jag väl använt den ungefär... tjaa... två gånger. Hm. Fast jag tog mig i kragen igår kväll - lånade hem nya Bond-filmen och tänkte att den skulle vara så spännande att jag kunde motivera mig att trampa framför TV:n. Och jodå, två mil blev det (fast förra Bond-filmen var bättre). Och ikväll har jag kompenserat att jag tog bilen till jobbet med att intervallträna! :) Bakade biskvibottnar och cyklade medan de gräddade. Hann ett par kilometer mellan varje byte i ugnen. Såg film samtidigt, men snacka om värdelöst att se en thriller när du måste trycka på pausknappen var tionde minut... hrm. Fast slutet av filmen fick jag se utan avbrott. Och jag landade på tre mil. Inte illa! Men jädrar vad jag har ont i rumpan... inte van vid sadeln. Återstår att se om jag orkar gå till jobbet imorgon eller om det blir för frestande att ta bilen... (och sen återstår att se om det här bara är en nyck eller om jag faktiskt kommer igång med cyklandet igen - uthållighet och beslutsamhet är inte två av mina mest utmärkande drag).

Förresten - ingen kan väl påstå att det är kul att cykla inomhus??? Man kommer ju ingen vart!!!

...annat än i det där barnprogrammet med clownen Manne, kommer ni ihåg det? Han hamnade lite varstans när han trampade! :)
_ _ _ _ _

Till sist: tack till världens bästa granne som hjälpt syrran att montera nya bindningar på sina skidor så att vi kan åka tillsammans på söndag! Kjell, du är guld värd!!

Skidor? Tillsammans? Jo! För syrran ska till Hemavan på lördag (eller rättare sagt en bit utanför men jag kommer inte ihåg vad stället heter) där hennes kille med familj hyrt stuga en vecka för att fiska. Jag ska dit över dagen på söndag och så ska vi vingla runt på skidor, har vi tänkt. Och grilla korv. Svensk korv. Ska bli skitskoj!

Imorgon har vi friluftsdag på skolan - fritt fram att ta med skidor även dit, men nej tack. Vill inte ha hundratals elever runt mig när jag går på trynet... :)

Kommentarer
Postat av: Vikarien

Ha ha ha! Jag har också fastnat i "träningscykel hemma"-träsket, precis som andra som jobbat på Parkbiblioteket... Fast jag tycker visst det är kul att cykla inne, antingen att bara vara med sina tankar eller att lyssna på en bra bok - gärna skräckis, det går snabbare då...



Och Manne, jag säger bara "B A N A N"... :)

2009-03-26 @ 08:28:03
URL: http://tinaottosson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0