Lat dag

Nä. Jag hann inte hem innan det började regna igår. Hann faktiskt inte ens ut
från skolgården innan det kom en skur. Och så en till. Och så en till. Och så en till...

Och idag? Jodå, yr.no meddelade att det skulle bli sol. Så jag stegade iväg
med riktning TV-tornet. Det såg ju rätt lovande ut:



...men istället för att klarna upp blev det - regn.
Inte mycket, visserligen, men ett fint, jämnt duggregn.

     

   



Efter tre timmars promenad och påföljande dusch blev det horisontalläge i soffan med en bok. Och sen har jag inte gjort just nåt vettigt ALLS. Hade tänkt baka biskvier. Skulle dessutom städat, sparat ner bilder på datorn, rensat blad kvitton och papper, tvättat kläder, putsat fönster. Så nu har jag dåligt samvete. Men vad fasen! Det är MIN tid, MIN lediga lördag - vill jag vara lat så är jag i min fulla rätt!

Men jag ska sätta fart imorgon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0