InfoLink

Det går onekligen framåt. De av er som känt mig länge vet vilken teknikpanik jag hade förr - det var väl först under det tredje året på universitetet som jag (mycket motvilligt) började använda dator. Stackarna som opponerade på mina B-uppsatser i engelska och litteraturvetenskap fick läsa det jag plinkat ned på skrivmaskin. Tur för mig att jag fick dem godkända i befintligt skick, det hade blivit ett fasligt jobb att skriva om alltihop...

Numera är datorn alldeles självklar, både på jobbet och hemma. Till och med lite för självklar, emellanåt! Lillasyster fnös häromveckan när jag var hemma i Sävar och tjuvlånade datorn på hennes jobb. Att jag inte kunde släppa mailen och bloggen och Facebook de dagar jag var ledig var liksom ganska fånigt, tyckte hon. Mmm. Jag håller med. Men ändå...! :)

Hur som - det jag egentligen ska fram till är jag har varit på kurs i två dagar och satt mig in i InfoLink som är Nordland fylkeskommunes nya webpubliceringsprogram. Om ett par dagar lanseras Mosjøen videregående skoles nya hemsida - och tanken är att jag ska vara med i webbredaktionen. Jojo! Det tar sig!
_ _ _ _ _


_ _ _ _ _

- Jenny, jag sa till min pappa att du är den mest respekterade av alla som jobbar på skolan.

Wow. Verkligen? Jag som stup i ett upplever att ingen hör efter vad jag säger...

- Ja, okej, det är ju sant. Men du är den vi tycker mest om, för du blir aldrig sur på oss!

Hmmm.
_ _ _ _ _


_ _ _ _ _

- Du, Jenny?

Mmm.

- Har du haft tandställning nån gång?

Nä.

- Har du inte?! Du som har de rakaste och jämnaste tänderna av alla!

Alltså. Ibland gör eleverna mig fullständigt svarslös...
_ _ _ _ _

Ordet bibliotek är svårstavat. De flesta som stavar fel missar det andra i:et och skriver helt enkelt biblotek. Men så har vi tidningen Scooter Norge - de skriver "biliboteket" när de adresserar våra tidningar. Tja, de kommer ju fram i alla fall! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0