Back on track

Törs nästan inte erkänna det, men jag har inte gått till jobbet en enda gång efter påsk. Förrän idag! Den första veckan var jag jätteförkyld, så då var det inte alls tillrådligt att gå. Men sen... hm... jo, en dag var jag på möte på MRK. Men de övriga dagarna - nej, jag har ingen ursäkt!! Nu har jag tittat igenom kalendern, och om jag räknar med att jag för varje vecka jag inte alls använt bilen får en "extradag" att utnyttja senare, då ligger jag nu ungefär på plus minus noll. Så det är skärpning som gäller! :)

Å andra sidan kan jag snart börja cykla till jobbet, och då behöver jag inte kliva upp så okristligt tidigt. Jag säger "snart" - för visserligen är vägarna snöfria nu, men det ligger fortfarande grus i massor överallt och det är nästan värre. Väntar nog tills kommunen sopat gatorna (det kan å andra sidan dröja).

     

Dessutom har jag anmält mig till Sykle til jobben-kampanjen, så nu har jag nåt att leva upp till! Fast man måste inte cykla, det går lika bra att gå. Huvudsaken är att man gör det minst 30 min/dag i genomsnitt. Det ska jag klara! :)
_ _ _ _ _

Har ju glömt att tala om att vi i måndags återigen VANN QUIZEN PÅ ONKEL OSKAR!!!
Det börjar bli en vana... :)
_ _ _ _ _

Den senaste tidens skriverier om prinsessan Madeleine uppmärksammas också här till lands
- dagens Adresseavisen ser ut så här:



(tjejen som sägs ha träffat Jonas bor alltså i tidningens spridningsområde så det
räknas kanske som lokalnyhet?)
_ _ _ _ _

Och apropå kändisar - läste i Aftonbladet om Anna Anka, som nu söker assistent (vilket natur-ligtvis visas som dokusåpa på bästa sändningstid). En av de som inte fick jobbet har uttalat sig kritiskt om hennes attityd gentemot deltagarna, varpå hon svarar:
– Jag är väldigt besviken att han gör sådana här uttalanden när han har fått komma till USA och träffa den största svenska stjärnan Sverige någonsin har haft och någonsin kommer att ha.
Jojo, självförtroende verkar hon ha så det räcker. Och blir över. Ärligt talat, jag är hellre en (förhoppningsvis) sympatisk fegskit  (har faktiskt blivit beskriven som "självutplånande snäll", vilket jag dock inte håller med om - men den diskussionen tar vi en annan gång) än en bitch med skinn på näsan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0