Blommor

Jag sov som en klubbad oxe inatt. I tio timmar. TIO TIMMAR!!!!
Antar att det behövdes... :)

Och idag har jag tagit det rätt lugnt - den strålande varma och vackra sommardagen har till stor del tillbringats i en solstol på verandan med en deckare (hann inte läsa mer än tre och en halv bok under semestern men nu har jag baske mig läst ut den fjärde). Och så tvättade jag fyra maskiner - allt hann torka i solen!! :)

Och så har jag äntligen gjort nåt åt den ledsna lilla jordplätten mellan huset och garaget
där jag går ner till min lägenhet.

Före:



Efter:





Lite finare blev det allt, även om jag nog skulle köpt lite mer ljung... :)

... kantstenarna har jag släpat hit från Holmön...

Apropå blommor, i Brønnøysund är hela centrum dekorerat med stora krukor med hortensia.
Vackert!!!



Sen har jag tagit en promenad runt Åremma också. Och jodå, det mesta är sig likt:



... fast det märks att det varit en hel del regn i sommar, grönskan gränsar nästan
mot djungel på sina ställen!



Vädret verkar förresten ha svängt, nu har det ju som sagt varit en strålande vacker helg här
- medan det åskat och regnat nåt våldsamt hemma på Holmön!!
_ _ _ _ _

PS. Mamma - jag glömde ju ta med Ankis recept på kyckling med sambal oelek till Holmön. Pöh!! Jag har ju lagt ut det på bloggen ju!!! Minne som en hålslev... Här är det - kolla under "Kotletter i ugn".

Kommentarer
Postat av: Marie

Tack för påminnelsen om dina goda recept! Det blir bra med lite ny mat! Man glömmer ju bort de recept man får och de här har jag glömt! Du, förresten, är det oxar man klubbar, är det inte sälar?

2010-08-08 @ 22:31:45
Postat av: Jenny

Hm... som ett ospecifiserat klubbat däggdjur då! :) :)

2010-08-09 @ 14:56:06
Postat av: Marie

Mycket roligare definition! Ska jag börja kalla dig! ;)

2010-08-09 @ 22:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0