Grythatten

Det första och bästa och viktigaste först:

JAG BLEV MOSTER I NATT!!!!!!!!!!!

Till en liten kille på 3380 g och 51 cm. Läääängtar efter att få träffa honom,
lukta på honom, krama honom - jag åker till Sverige på fredag direkt efter jobbet...!

STORT GRATTIS TILL ER, EVA OCH RICKARD!!!
_ _ _ _ _

     
 Hundåla                       Tunnelseende? :)          Isländskt fraktfartyg        De syv søstre

 

Den svenska nationaldagen firades med utflykt till Grythatten gartneri utanför Sandnessjøen, tillsammans med Unni och EA. Himlars så mycket fina blommor och buskar och plantor det fanns! Unni köpte ett par rosenbuskar, och jag kunde inte motstå vad som måste vara årets onödigaste inköp: en svindyr amerikansk blåbärsplanta... Den skall enligt utsago ge rikliga mängder söta stora bär, och kan bli uppemot 80 cm hög. Jojo, det återstår att se. Bäst vad det är avlider den under min semester när den måste klara sig utan vatten i en månad... Dessutom har jag frysen full av blåbär, så jag behöver egentligen inte fler! :)



     



     





   





Sen körde vi en sväng utåt Hamnes, och tittade in på Petter Dass-muséet på vägen tillbaka. Så stannade vi på Restaurant Napoli vid Shellmacken innan vi lämnade kusten. Såklart. Ett besök i Sandnessjøen inkluderar alltid en Mixed kebab tallerken!!

... och på äkta norskt nationaldagsfirarvis avslutade vi såklart med mjukglass. Magen stod i (minst) fyra hörn igår kväll...

PS. Om ni undrar - eftersom jag den här gången inte satt bakom ratten med ansvar för att hålla bilen på vägen så kunde jag njuta för fullt av utsikten och ta bilder på ALLT! :)

Jamen just ja, blåbärsplantan:
(ser inte mycket ut för världen just nu, men den tar sig - hoppas jag!)



... enligt informationen ska den se ut så här efterhand:


_ _ _ _ _

Kolla in Librarians Do Gaga - kanske jag skulle öva in några danssteg för att locka fler elever till biblioteket??? :) :)


Kommentarer
Postat av: Sjovillan Susanne

Grattis moster !!!

2010-06-08 @ 08:18:51
URL: http://sjovillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0